Na inspanning (jungle) komt ontspanning (Pai)

25 juni 2011 - Pai, Thailand

Een berichtje vanuit het super relaxte Pai (goede tip San). Ik was gebleven bij de hele lange reis vanuit Koh Phangan naar Chaing Mai. Nou die heb ik overleeft zullen we maar zeggen. Maar phoe phoe dat doe ik niet nog een keer. Vooral de nachttrein was een drama omdat ze ‘s nachts gewoon dood leuk de ventilator uitzetten. Dus dat is zweten in het kleine bedje tegen het plafond van de trein gedrukt haha. Door het raam kwamen wat rare insecten binnen en ik had wederom een privé mug die mijn benen lek stak. Maar de dagtrein was wel weer relaxt omdat we bij een stopcontact zaten en daardoor maar liefst 12 uur filmpjes en Gooische Vrouwen konden kijken (Marjolijn was ook blij met mijn downloads).

Maandag in Chaing Mai hebben we de toeristische hoogtepunten gedaan. Een slangenshow bezocht wat we eigenlijk helemaal niet wilde maar de taxichauffeur bracht ons daar gewoon heen. Tijgers geknuffeld (had ik ook een beetje mixt feelings bij maar dat wilde mijn reismaatje erg graag doen) en ‘s avonds een Thaise kookles gedaan. Die was erg geslaagd zoals je kan zien op de foto’s. Nog even een drankje gedaan in een bar van een Nederlander (met voor Marjolijn echte bitterballen) en toen vroeg onder de wol want om 6 uur werden we alweer gewekt.

Dinsdag, woensdag en donderdag stond een trekking op het programma. Eindelijk eens een beetje beweging na al dat luieren op de eilanden…nou dat hebben we geweten. We hebben er nu nog spierpijn van. De trekking was heel bijzonder. We hebben twee nachten in bergdorpjes geslapen en bij de laatste heb ik de dames van het dorp nog even op het land geholpen. Eerst de rijst van het land halen, modder eraf kloppen en daarna in het water (tot je knieën in de modder) planten. Ik werd er wel even stil van. Dat is hard werken en dat doen die mensen dus dag in dag uit. Daarnaast ging de oma van het dorp ook nog heel lang rijst stampen. Het is echt een zwaar leven in de bergen. Onze gids bood ons nog aan om een eekhoorn te proeven waarik mooi onderuit kwam omdat ik geen vlees eet. De anderen moesten eraan geloven. De gids at uiteindelijk de rest op inclusief schedel…getver. Ook eten ze daar ratten maar daarvoor was het niet het seizoen (gelukkig).
Na twee nachten en drie dagen jungle (o wat was ik blij met mijn bergschoenen) waren we moe maar voldaan. De foto’s geven eigenlijk het beste beeld van de trekking.

Gisteren zijn we vertrokken naar Pai (een stadje in het noord westen van Thailand) waar we tot morgen blijven. Het is super relaxt hier. Gisteren kwamen we nog een lesbisch stel tegen en een van die meiden deed soortgelijk werk als ik (ook bij een oude klant van ons). Na een feest van herkenning hebben we gegevens uitgewisseld om na de vakantie eens te praten (ja, ja er wordt ook nog genetwerkt in de hippiecafés hier). Vanmiddag gaan we fietsen huren. We durven de scooters toch niet aan want iedereen komt er gewond van terug. Vanavond hebben we een feestje in de jungle (half moon party…ze maken hier overal een feestje van) waarvoor we persoonlijk zijn uitgenodigd door een Thaise rastaman. Zondag nemen Marjolijn en ik afscheid en ga ik met de minivan naar Chaing Mai en met het vliegtuig naar Luang Prabang (Laos) waar ik met Marieke heb afgesproken (vriendinnetje/ oud collegaatje)…hoezo alleen reizen?

En nu….even lekker ontbijten in een van de leuke eettentjes hier met heerlijke verse sapjes, ik kan wel wennen aan dit leven!

1. Aty:
    25 juni 2011
    Wat leuk om te lezen! Het roept ook herinneringen op. Ik ben s'nachts nog eens gillend wakker geworden in zo'n paalwoning omdat ik dacht dat er een eng beest op me zat. De hele groep wakker. Bleek het de arm van Leon te zijn die zich had omgedraaid in zijn slaap. Ja ja je maakt wat mee.
    doeiiii
  2. jacqueline:
    25 juni 2011
    he aaf! Zo te horen en te zien gaat het helemaal goed met je. erg fijn om te weten. Maar wat een gave foto's zeg! als ik het zo zie wordt ik al jaloers haha. Maar nog een fijne reis en wie weet spreek ik je nog .....

x jacqueline
  3. Nicole:
    Hoi Aafke,

wat leuk om weer van je te lezen! Dacht meteen weer terug aan mijn eigen tochtje door de jungle. Heb nog nooit zo afgezien, maar dat was het toch meer dan waard.
    Tof om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. En tja, alleen reizen..... als backpacker ben je volgens mij nooit alleen!

Kunnen we vast een datum plannen wanneer je Thais voor ons gaat koken, mjummie!

Take care en liefs,
    Nicole
  4. Leonie:
    26 juni 2011
    Heey aaf!!

Wat een prachtige foto's!! helemaal te gek!!!

xxx van ons
  5. Marleen:
    27 juni 2011
    Haha, inderdaad: hoezo alleen reizen??! Maar ik lees veel over vrouwen, nog geen leuke Thaise man ontmoet? Misschien maar beter ook van niet, zo'n gedoe op afstand! Veel plezier weer. X
  6. Jac. en Marijke::
    28 juni 2011
    Hello Aafke,Nou nou wat een geweldige reis en wat maak je veel vrienden, je bent een echte avonturierster!
    Ik heb het even opgezocht maar een ander woord voor
    avonturier is gelukzoeker,ik weet het zeker, het geluk komt je tegemoet geniet er maar lekker van.
    Liefs van Jac. en Marijke.
  7. Pauline en Hans:
    2 juli 2011
    Hey Aafke!!
    Wat een geweldige verhalen. Wat maak je wat mee. Echt supergave foto's ook. Dat worden posters aan de wanden als je thuis bent. Geniet ervan, he, en doe je Marieke heel hartelijke groetjes?!
    Ben benieuwd wat jullie op de planning hebben staan samen....
    Liefs van Pauline en Hans