Het goede leven: zonnen, duiken en feesten!!

17 juni 2011 - Koh Phangan, Thailand

Thanks voor alle leuke en lieve reacties. Super leuk om te lezen als je ver weg bent :). Ik ben vorige week na een lange reis vanuit Kanchanaburi aangekomen op Koh Tao…een duikerseilandje ten oosten van het Thaise vasteland. De taxi, bus, trein en ferry reis ernaartoe was super. Ik leer steeds leuke mensen kennen en kom een beetje met het echte Thaise leven in aanraking. Op de foto’s heb je al een beetje kunnen zien hoe het verliep. Wonder boven wonder haalde ik steeds mijn aansluiting. Ik ben vertrokken op woensdag om 11 uur ‘s ochtends en kwam de dag erna om 7 uur ‘s ochtends op Koh Tao aan. Tijdens de treinreis heb ik een lieve Thaise dame en haar zoontje leren kennen. We konden geen woord wisselen maar toch ontstond er een warm contact. We maakte foto’s van elkaar, lachte samen om een dikke pad die door de trein sprong en ze liet me een soort Thais cakeje proeven.

Toen ik ‘s ochtends in het hostel aankwam in Koh Tao checkte er ook net 3 Engelse meiden in waarmee ik vervolgens een aantal dagen opgetrokken ben. Koh Tao is een relaxt eilandje waar ik een aantal dagen heerlijk heb geluierd, mijn advanced duikbrevet heb gehaald en lekker heb gegeten en buckets gedronken. O ja en met z’n drieën op een scooter gezeten toen we geen zin hadden om te lopen…ik was blij toen ik er ongeschonden weer afstapte. Elke avond bij een bar op het strand werden er vuurtrucjes gedaan door Thaise jongens. Het halen van mijn duikbrevet was super alleen was ik even vergeten dat ik altijd zeeziek wordt (thanks pap voor dat gen ;)). De laatste duik was een nachtduik en die verliep….tja wat is het goede woord…erg bijzonder zal ik maar zeggen. Ik moest op de boot al over de rand gaan hangen. Toen heel snel het water in gesprongen en vergeten te spugen in mijn nieuwe masker voordat we naar de bodem gingen. Eerst ging het duiken nog wel maar al snel waren mijn glazen beslagen waardoor ik niets meer zag (en het was al donker zoals de naam ‘nachtduik’ al doet vermoeden) en tot overmaat van ramp moest ik overgeven onderwater. Gelukkig had ik die middag gevraagd wat je moet doen als dat gebeurt want je hebt natuurlijk een mondstuk in en als je dat uitspuugt stik je. Maar ik moest dus inderdaad door het mondstuk heen kosten…getver. Vervolgens door iemand naar de oppervlakte gesleurd want ik was helemaal de weg kwijt. Eenmaal boven bleef ik maar overgeven….pff dat was heftig. ‘s Avonds lekker The Hangover 2 liggen kijken in bed en weer een beetje bij geslapen. De dag erna maar meteen even pilletjes gekocht tegen zeeziekte; dit gaat me niet nog een keer overkomen.

Maandag ben ik naar Koh Phangan gegaan met de ferry. Daar liep ik al snel een Nederlands meisje tegen het lijf die ook in hetzelfde hostel zat op Koh Tao; een psychologie studente uit Utrecht. Nu trekken we al een aantal dagen met elkaar op en gaan morgen samen naar Chaing Mai. Koh Phangan zit helemaal vol met Engelsen en er wordt non stop gefeest. Ik hoor steeds verhalen van mensen die niet meer weten wat ze de dag ervoor gedaan hebben, waar ze hebben geslapen en hoe ze aan alle blauwe plekken en brandwonden komen. Elke avond staat het hele strand vol met feestende mensen die buckets drinken, mushrooms eten en er worden allerlei dingen georganiseerd; schuimparty, springtouwen met een gigantisch touw dat in brand staat, vuurwerk. Er wordt hier enorm veel drugs gebruikt trouwens wat ik echt ongelooflijk vind want er hangen ook bordjes waarop staat dat daar de doodstraf op staat. Tja…er lopen hier erg veel naïeve en domme mensen rond maar gelukkig hoef ik alleen op mezelf te passen en ik hou het bij de vodka redbull buckets. Net vertelde een Amerikaanse geneeskunde student dat hij XTC vanuit thuis mee had genomen in pillenhulsjes die hij leeg had gemaakt en daarin XTC had gestopt…ik sta versteld. Gisterenavond de Full Moon party gehad en het was echt een geweldig feestje zoals alle avonden hier trouwens. ’s Middags had ik Filemon ontmoet en die was met zijn crew aan het filmen tijdens de Full Moon party maar gelukkig heb ik hem niet meer gezien toen. Tijdens alle avonden heel veel leuke mensen leren kennen…super gezellig (net Den Bosch haha)! Vanavond nog even rustig aan doen en dan morgen om 11 uur ‘s ochtends met Marjolijn naar Chaing Mai. De treinreis duurt maar liefst 34 uur maar gelukkig kunnen we slapen. In Chang Mai willen we een jungle trekking gaan maken dus dat is weer een mooi vooruitzicht!

1. Jeroen:
    17 juni 2011
    Ey Aafke, wat een verhaal zeg; je doet iig genoeg indrukken op; have fun!
  2. Joost:
    17 juni 2011
    Super! Leuk om te lezen en mooie foto's. En ik blijf het lekker zeggen: veel plezier daar! :P
  3. Corry:
    17 juni 2011
    ha meis, niet te spannend he, wij doen het wat rustiger aan in Lissabon zoals het ouderen betaamd. xxx en fijne tijd.
  4. Henk Goossens:
    18 juni 2011
    hartelijke zengroet vanuit Het kruithuis
    ik wens je een goeie (innerlijke) reis verder
    met veel plezier en mooie ontmoetingen
    wel heel leuk om je zo te kunnen volgen
  5. Mijntje:
    19 juni 2011
    gezellig Aafie, dat je leuk reisgezelschap hebt gevonden om richting Chiang Mai te gaan! Geniet nog even van het strand, straks zijn er alleen nog maar bergen en olifanten... xx
  6. Sanne, Bregje en Pepijn:
    Ha Lieve zus,
    Wat een vette verhalen. Je bent echt helemaal los he!
    Op al die eilanden zijn wij nooit geweest, hoorde al dat we daar juist ook heen hadden moeten gaan, in ieder geval om goed te feesten.
    In Chaing Mai hebben wij de "Chaing mai cooking class" gedaan. dat was de grootste in chaing mai. Wij vonden het erg leuk. Je word rond geleid door een gids op een lokale markt, die hadden we wel net zelf ook bekeken.
    En de monniken moet je daar ook bezoeken als je tijd hebt. Op de lokatie waar ze verblijven kan je monniken bezoeken en spreken. Was toen erg intressant. Je hoort motivatie en achtergronden.
    Geniet er vooral van en zo te horen val je al van het een in het ander.
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Pepijn rijd de hele dag rond op jouw bakfiets.
    En sleept er van alles in mee.
    Dat is denk ik zijn manier om met jou in contact te blijven.
    X van Pepijn, Bregje en van Mij (Sanne).
    Ga zo door.
  7. Floor en Sam:
    19 juni 2011
    Hoi Aaf, klinkt wel gaaf dat duiken, helaas ken ik het zeeziekte verhaal, heb het gen ook;). en wat hoor ik nu, nou nou, je hebt wel drukke dagen, ook nog een beetje cultuur snuiven hè, na al dat geparty.. En psychologie studenten zijn logischerwijs de beste mensen om mee te reizen, en überhaupt om mee om te gaan, betrouwbaar, gul, vriendelijk, aantrekkelijk, en ga zo maar door, onthoud dat maar voor de rest van je reis.. veel plezier nog!! xx
  8. Eveline:
    Hey Aafke,

Super verhaal om te lezen! Super dat je daar zo veel kan partyen. En het lijkt me vooral een goed idee om allen cultuur op te snuiven en geen raar poeder op al die feestjes! Leuk om zoveel reizigers te ontmoeten, maak zo'n reis extra leuk! Nog veel plezier en tot het volgende verhaal.

x
  9. Karin v.Bokhoven:
    19 juni 2011
    Ha Aafke,je hebt al weer veel meegemaakt.Letterlijk en figuurlijk duik je daar het avontuur in! Feest en geniet maar lekker verder! Wij gaan volgende week naar Spanje, om de zon te zoeken, want hier lijkt het momenteel wel herfst! Lieve groetjes!
  10. Simone en harm:
    20 juni 2011
    wat ben jij goed bezig, ben wel een tikkeltje jaloers hoor hahaha.
    Genieten meis maar volgens mij hoef ik dat helemaal niet te zeggen jou kennende doe je dat wel.
    Heel veel succes en vooral heel veel plezier. dikke kus van ons