Elke dag een nieuw avontuur

7 juni 2011 - Kanchanaburi, Thailand

Hey allemaal,

Super leuk om al jullie reacties te lezen!! Het bevalt helemaal super in Thailand en het reizen op deze manier ook. Na mijn laatste berichtje ben ik nog een aantal daagjes in Bangkok gebleven, zondag naar Kanchanaburi gegaan en dadelijk vertrek ik naar Koh Tao. Mijn dagen in Bangkok waren erg leuk. Het was een gezellig hostel en ik heb snel leuke mensen leren kennen. Heel grappig hoe dat gaat: je loopt je hostel in, er zitten een aantal mensen te kaarten (taal spelletjes in het Engels…dat doe ik dus nooit meer…geef mij maar cijfers of taalspelletjes in het nederlands ;)), je gaat erbij zitten en je hebt mensen om de dagen mee door te brengen. Twee meiden uit Engeland (het zijn niet allemaal van die aso’s daar) en een meisje uit Duitsland die gestudeerd had in Japan. Ik heb trouwens een verschrikkelijke nieuwe mode gril ontdekt in Engeland…al je haar bovenop je hoofd vastbinden…deze laat ik echt aan me voorbij gaan hoor. Vrijdag ben ik met de twee Engelse meiden en een Italiaanse jongen Bangkok wezen bekijken. Erg leuk…met de boot (en natuurlijk te laat eraf zodat we helemaal terug konden lopen) naar Chinatown en naar de grote gouden Boedhha. Maar vooral proeven op straat, mensen kijken, geuren opsnuiven (Thais eten is the best) en het leven ervaren. Daarna heb ik met de meiden een pedicure gedaan door met mijn voeten in een groot bad met visjes te gaan zitten die vervolgens aan je voeten gaan knagen en alle dode huidcellen opeten. Dat was echt een one’s in a lifetime actie want het jeukte enorm maar was wel leuk. Ik heb inmiddels ook al 3 keer een massage gehad….dat is zo heerlijk en is bijna gratis. ‘s Avonds lekker los gegaan in een grote trendy Club op Koh San Road…super. Dansen is zo leuk als je niemand kent haha.

De dag erna naar de Floating Market geweest (na een nachtje van 2 ½ uur) en mezelf samen met een ander meisje laten rondleiden in Bangkok door een ‘free soul’ uit Amerika. Hij was al aan het reizen sinds zijn twaalfde, had niet veel op met regeringen, wel met contacten met andere mensen en dronk lekker veel biertjes tijdens onze rondwandeling. Erg boeiende mensen ontmoet je hier. Echt leuk om een kijkje te nemen in de levenstijlen van andere mensen. Maar ik denk, after all, dat ik toch gewoon weer ga werken na drie maanden. De hele dag in een stad rondwandelen en bier drinken…tja ik weet het niet :-S.

Zondag ben ik, na een lekkere banana pancake, met een echte thaise trein naar Kanchanaburi gereisd. Ik ontmoette in de trein de man van mijn dromen…dacht ik…totdat ik zag dat hij met zijn twee kinderen en vrouw in de trein zat haha. Het bleken later erg vriendelijke Belgen te zijn. Bij het station komen was al een avontuur op zich. Ik heb een tuk tuk genomen en hij reed verkeerd. Gelukkig was ik de dag ervoor bij het station geweest dus ik wist dat het niet klopte. Er werd weer iemand anders bijgehaald en die wees mijn chauffeur de goede weg. Toen we bij het station aan kwamen wilde de chauffeur veel meer geld dan afgesproken maar ik heb mijn poot stijf gehouden en het bij een klein fooitje gelaten. Gelukkig was ik op tijd want dit was de laatste trein die dag naar Kanchanaburi.

Maandag ben ik door een Thaise man rondgeleid in Kanchanaburi op zijn ‘ funnybike’ een motor met een karretje ernaast. Op de Bridge over the River Kwai kwamen we een lerares Engels uit Nieuw Zeeland tegen die met ons meegegaan is. De thaise man had trouwens de dag ervoor een ander meisje rondgeleid waarmee ik zondag gegeten heb en zij leefde nog na het tripje dus ik durfde het ook wel aan. Voordat jullie allemaal denken dat ik me (weer eens) onverantwoordelijk gedraag. ‘s Avonds weer heerlijk genoten van de Thaise soep en lekker vis en een drankje gedaan in een bar met foute Engelse tieners en veel te harde muziek. Ongelooflijk dat al die jonkies van hun ouders helemaal los mogen gaan in Thailand…of misschien weten die ouders niet wat de kids allemaal uitspoken.

Vandaag (dinsdag) heb ik een lange rit voor de boeg. Met de motortaxi naar de bus, twee uur in de bus, 5 uur met de trein en 6 uur met de boot. Als alles goed gaat, en ik mijn backup plan niet hoef te gebruiken, dan ben ik morgenvroeg om 5 uur op het eilandje Koh Tao waar ik heerlijk ga duiken :). Hier in Thailand gaat echter niet altijd alles volgens plan hoorde ik van andere reizigers (bij mij nog wel) dus de volgende keer horen jullie of het gelukt is. Ik kreeg een mailtje van het hostel in Koh Tao dat er een ontbijtje en een douche voor me klaarstaan morgenvroeg dus dat is bemoedigend.

Alles is hier een avontuur: wish me luck!

1. Theo:
    7 juni 2011
    'Voordat jullie allemaal denken dat ik me (weer eens) onverantwoordelijk gedraag.' hahahahaha! Je doet niet anders! ;) Have fun! Enjoy the good life! ;) De man van je leven...een Belg...are you sure? x
  2. Aty:
    7 juni 2011
    ik reis en geniet met je mee, geniet!
  3. Elly:
    7 juni 2011
    Erg leuk om te lezen: ik ruik het Thaise eten, proef de sfeer en geniet
  4. Leonie:
    hey aaf,

Wat fijn dat het leggen van contact zo gemakkelijk gaat daar! Verheug me elke keer weer op een nieuw verhaal! Als het goed is ben heb je nu de lange reis achter de rug en ben je aangekomen op Koh Tao... kloppen de beloftes van de lekkere douche en het ontbijtje??

good luck!!

x
  5. Simone en harm:
    hey lieverd,

Konden we er maar bij zijn wat klinkt dit allemaal super, alleen die visjes bah.
    Nou meis geniet ervan en wacht op weer een nieuw avontuur van je.
    Wel oppassen hoor.

dikke kus
  6. Marleen:
    7 juni 2011
    Super leuk dat je al zoveel gedaan hebt met zoveel verschillende mensen. Die massages is iets van over de hele wereld! Hier in Cusco vragen ze ook om de 5 minuten of ik er 1 wil.. Doe mij dan toch maar ook zo'n lekkere thaise massage!
    X
  7. Jac. en Marijke::
    7 juni 2011
    Wat leuk om langs deze weg te horen wat je zoal meemaakt.Geniet er maar lekker van maar houd het wel netjes Aaf! Hier alles O.K. en Jort groeit als kool.
    Liefs
  8. Karin v.Bokhoven:
    Hoi Aafke,
    Wat heb je, in nog geen week tijd, al veel aardige mensen ontmoet en leuke dingen ondernomen. Je hebt daar echt "the time of your life"! Geniet ze verder!
    Lieve groetjes uit Esbeek.
  9. Paul Gevers:
    8 juni 2011
    Schattie!!!!!

Ik ben blij om te lezen dat je het fijn hebt. Echt heel fijn!!!! Geniet maar weer lekker van het tropisch eilandje, dat heb je verdiend. Ik ga bijna wodka drinken in Kiev en volgende week bananenjenever drinken in Oeganda!! Zin an:)

En misschien ook nog naar een Europees eilandje met Femke. Ik hou u op de hoogte mevrouw!

Daaaagjees en liefjes!!
    koeskoes
  10. Eveline:
    11 juni 2011
    Hey Aafke,

Super leuk om je verhalen te lezen! Je hebt al zo veel mensen ontmoet. Moet je nagaan dat dit pas de eerste week was!!

x
  11. Marieke:
    11 juni 2011
    Super al die avonturen! Geniet ervan dat doen wij thuis van jouw verhalen!
    Have fun!
  12. Mijntje:
    13 juni 2011
    Hé leuk Aaf, om ook wat foto's van je reis te zien! Die ladyboy ziet er fantastisch uit!!! En de keuken in de trein :)
    Het is wel flink reizen zo, met motortaxi, bus en boot. Tot aan de full moon party blijf je nu toch op Koh Tao? Ben benieuwd naar de verhalen daarover...!
    Have fun! x Mijn
  13. Pierre:
    13 juni 2011
    Hi Aafke
    Leuk om te lezen dat het goed gaat, geniet ervan met volle teugen. Zie je wel dat het wel gaat O rond te reizen. Veel plezier!
    Groetjes
    Pierre