Van de bergen, via de watervallen naar het strand

3 februari 2012

Mijn verblijf in Cafayate heb ik afgerond met het bezoeken van een kaasboerderij en een wijnboer. Bij beiden hadden ze alleen rondleidingen in het Spaans. Ik vind het wel jammer dat ik de taal niet spreek maar in dit geval leidde het toch tot een grappige situatie. Bij de kaasboerderij zat er namelijk een jongen van 15 in de groep die net engelse les had gehad en die nam het vertalen van de rondleiding al snel voor zijn rekening. Het deed dit zeer uitgebreid en de rondleiding was af en toe best ingewikkeld dus petje af voor de jonge Argentijn. Na de rondleiding had ik hem bedankt en liep ik de lange weg af terug naar Cafayate. Ineens zag ik dat hij met zijn broertje de lange weg af kwam rennen. Ik dacht nog dat ze een hardloop wedstrijden deden maar al snel bleek dat ze voor mij kwamen aanrennen. Wat bleek, hij was speciaal achter me aangerend omdat hij een foto wilde met mij omdat anders zijn vrienden nooit zouden geloven dat hij mij ontmoet had en de rondleiding vertaald had voor me…haha. In sommige landen ben je echt nog steeds een bijzondere verschijning met blond haar en blauwe ogen.

De dag erna (woensdag de 25ste) ben in met een bus naar Salta gegaan. Daar kwam ik al meteen twee Zweedse en twee Nederlandse meiden tegen. Een van de Zweedse meisjes was jarig dus ze wilden 's avonds wel op stap om dat te vieren. Waar ik natuurlijk geen nee tegen zei aangezien we dan ook meteen mijn verjaardag met een gezellige stapavond konden beginnen. Na eerst flink ingedronken te hebben (Z-Amerika is toch een stuk duurder dan Azië dus er wordt eerst goedkoop ingedronken) en een verjaardagsliedje voor mij zijn we gaan wandelen naar de straat met alle barretjes. Het was weer een hele gave stapavond om mijn 32ste mee in de luiden :) (de details zal ik jullie besparen).

Op mijn verjaardag heb ik een heerlijke taart gekocht voor het hele hostel en ben ik een berg die een prachtig uitzicht over Salta gaf opgegaan. De rest van de dag heb ik vooral rustig aan gedaan om even bij te komen van de stapavond daarvoor, ben geen 18 meer ;).

Vrijdag en zaterdag heb ik twee dagtrips gedaan in de omgeving van Salta, prachtig (de foto's volgen nog). Helaas hadden we wel pech met de bus op de trip van vrijdag waardoor we van 7 uur 's ochtends tot 22:00 uur weg zijn geweest…pff ik was weer even helemaal klaar met de bussen. Zondag heb ik dus ook lekker een vliegtuig genomen naar Iguazu.

In Iguazu ben ik twee dagen naar de watervallen geweest. Ondanks dat het m.i. veel te toeristisch was, waren het wel enorme indrukwekkende watervallen. De eerste dag heb ik de watervallen van de Argentijnse kant bekeken en de andere dag van de Braziliaanse kant. Aan de Argentijnse kant ben ik ook nog met een speedboot de watervallen in gevaren waardoor ik daarna tot op het bot toe zeiknat was…maar dat is misschien een probleem bij -10 graden maar hier is het super lekker weer :).

Woensdag heb ik een bus genomen die me in 23 uur (jaja, het zijn afstanden hier) naar Florianopolis heeft gebracht waar ik nu lekker aan het luieren ben: zon, zee, strand en feesten. Ik zit nu in een enorm feesthostel, leuk voor een paar daagjes echt vakantievieren. Gisteren zijn we de avond begonnen met een gezamenlijk diner met het hele hostel. Er wordt hier elke avond een diner met een ander thema gemaakt. Daarna hebben we bij de supermarkt goedkope alcohol gekocht en aan een groot meer lekker zitten chillen, kletsen en drinken. Daarna zijn we met een grote groep naar een club gegaan en vandaag heb ik (weer) een luierdagje gehad. Zondag ga ik weer verder richting Sao Paulo en tot dan lekker genieten van het echte vakantiegevoel!

1. Aty:
    4 februari 2012
    leuk verhaal en prachtige foto's, geniet!
    groetjes, Aty
  2. Corry:
    4 februari 2012
    momenteel is het hier ook prachtig Aafke. Alles wit, maar een temperatuurverschil van ongeveer 45 graden. Zou wel even met je willen ruilen. x
  3. Paul:
    4 februari 2012
    Goed bezig lieve aafke! Fijn om te horen dat je zo geniet. Veel liefs x Paul
  4. Marieke van Beurden:
    4 februari 2012
    Hee lieve Aafke, klinkt weer fantastisch!!! Je bent volop aan het genieten zo te lezen. Have fun fun!! Xx
  5. Marco:
    10 februari 2012
    Hi Aafke, Ik ben jalours ;-)
    Geniet ervan en ik hou je berichtjes in de gaten
    xx
  6. Mijntje:
    10 februari 2012
    Hey lieve Aaf, een dikke knuffel voor jou vanuit besneeuwd en bevroren NL. Lees dat je mooie dingen ziet, mooie mensen ontmoet en lekker aan t feesten bent. Goed zo! Geniet er van! X Mijn
  7. Jac. en Marijke::
    13 februari 2012
    Hoi Aafke, Leuk om al je verhalen te lezen,soms denk ik wel eens was ik maar 30 jaar jonger, dan wist ik het wel.Geniet er lekker van en breng als je terug komt een beetje warmte mee.
    Liefs v.Jacques en Marijke